|
Analýza vlivu polohy karoserie závodního vozu na aerodynamické charakteritiky
Jirásek, Lukáš ; Svída, David (oponent) ; Vančura, Jan (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je provést citlivostní studii vlivu polohy karoserie vozu na jeho aerodynamická zatížení. Byl vytvořen model CAD model v softwaru Pro/Engineer, předlohou byly rozměry podvozku a karoserie formule Ford 1600. Následně byl model převeden do prostředí CFD, zde byly nastaveny charakteristiky struktury okolního média. Software FLUENT provedl výpočty a měření aerodynamických charakteristik vozidla v závislosti na nastavení výšky a natočení podvozku vozidla.
|
|
Koncepční návrh malého letounu s důrazem na jednoduchost stavby
Rajnštajn, David ; Horák, Marek (oponent) ; Jebáček, Ivo (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá koncepčním návrhem lehkého letounu, u kterého je kladen důraz na jednoduchost výroby v domácích podmínkách. Je členěna do třech hlavních částí. Na začátku je uveden rozbor existujících lehkých letadel a z toho vycházející volba koncepce navrhovaného letounu. Druhá část se věnuje detailnějšímu návrhu jednotlivých funkčních celků, a to z konstrukčního i technologického hlediska. Poslední část pak obsahuje základní výpočty pro ověření a definování nejdůležitějších vlastností letounu tohoto typu.
|
| |
|
Koncepční návrh malého letounu s důrazem na jednoduchost stavby
Rajnštajn, David ; Horák, Marek (oponent) ; Jebáček, Ivo (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá koncepčním návrhem lehkého letounu, u kterého je kladen důraz na jednoduchost výroby v domácích podmínkách. Je členěna do třech hlavních částí. Na začátku je uveden rozbor existujících lehkých letadel a z toho vycházející volba koncepce navrhovaného letounu. Druhá část se věnuje detailnějšímu návrhu jednotlivých funkčních celků, a to z konstrukčního i technologického hlediska. Poslední část pak obsahuje základní výpočty pro ověření a definování nejdůležitějších vlastností letounu tohoto typu.
|
| |
|
Analýza vlivu polohy karoserie závodního vozu na aerodynamické charakteritiky
Jirásek, Lukáš ; Svída, David (oponent) ; Vančura, Jan (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je provést citlivostní studii vlivu polohy karoserie vozu na jeho aerodynamická zatížení. Byl vytvořen model CAD model v softwaru Pro/Engineer, předlohou byly rozměry podvozku a karoserie formule Ford 1600. Následně byl model převeden do prostředí CFD, zde byly nastaveny charakteristiky struktury okolního média. Software FLUENT provedl výpočty a měření aerodynamických charakteristik vozidla v závislosti na nastavení výšky a natočení podvozku vozidla.
|